Καθώς οι επιχειρήσεις συνεχίζουν να αναζητούν αποδοτικές και κλιμακούμενες λύσεις για την εμπλοκή πελατών, τις πωλήσεις και την υποστήριξη, τα chatbots με Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) έχουν γίνει αναπόσπαστο εργαλείο. Ένα από τα πιο ελκυστικά χαρακτηριστικά αυτής της τεχνολογίας είναι το γεγονός ότι πολλές λύσεις AI chatbot είναι διαθέσιμες εντελώς δωρεάν. Ναι, σωστά διαβάσατε. Πολλές κορυφαίες εταιρείες προσφέρουν δωρεάν AI chatbots, τα οποία μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για τις πελατειακές σας αλληλεπιδράσεις—βοηθώντας στην αυτοματοποίηση εργασιών, στην ενίσχυση της εμπλοκής και στη μείωση των χρόνων απόκρισης, χωρίς να επιβαρύνετε τον προϋπολογισμό σας.
Σε αυτό το άρθρο, θα σας καθοδηγήσουμε μέσα από τα 11 καλύτερα δωρεάν AI chatbots για το 2024, αναλύοντας τα χαρακτηριστικά, τα πλεονεκτήματα, τα μειονεκτήματα και τα μοντέλα τιμολόγησής τους. Θα προσφέρουμε επίσης πρακτικές συμβουλές για το πώς να επιλέξετε το κατάλληλο δωρεάν AI chatbot για την επιχείρησή σας και θα επισημάνουμε τα βασικά οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση αυτών των έξυπνων ψηφιακών βοηθών.
Τι είναι το AI Chatbot;
Τα AI chatbots (συνομιλιακά ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης) είναι λογισμικά που χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να προσομοιώνουν συνομιλίες με ανθρώπους. Συνήθως, αλληλεπιδρούν με χρήστες μέσω κειμένου ή φωνής και είναι σχεδιασμένα για να καταλαβαίνουν ερωτήσεις, να παρέχουν απαντήσεις ή να εκτελούν συγκεκριμένες εργασίες. Τα chatbots ενσωματώνονται σε ιστοσελίδες, εφαρμογές, ή πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων για να βοηθούν σε διάφορους τομείς, όπως:
- Υποστήριξη πελατών: Απαντούν σε συνήθεις ερωτήσεις, παρέχουν πληροφορίες για προϊόντα ή υπηρεσίες, και χειρίζονται αιτήματα υποστήριξης.
- Πωλήσεις και μάρκετινγκ: Μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση δυνητικών πελατών (lead generation), να προτείνουν προϊόντα και να κατευθύνουν πελάτες σε αγορές.
- Αυτοματοποίηση καθημερινών εργασιών: Από τον προγραμματισμό συναντήσεων έως την αποστολή υπενθυμίσεων, τα chatbots μπορούν να βοηθήσουν σε απλές εργασίες.
Πώς λειτουργούν τα AI chatbots;
Τα chatbots χρησιμοποιούν τεχνολογίες επεξεργασίας φυσικής γλώσσας (Natural Language Processing – NLP), μηχανική μάθηση και αλγορίθμους τεχνητής νοημοσύνης για να “καταλαβαίνουν” τις προτροπές των χρηστών και να ανταποκρίνονται. Τα πιο εξελιγμένα συστήματα χρησιμοποιούν μηχανική μάθηση για να μαθαίνουν από τις αλληλεπιδράσεις τους με τους χρήστες και να βελτιώνονται με το χρόνο.
Υπάρχουν δύο βασικά είδη AI chatbots:
- Rule-based chatbots (βασισμένα σε κανόνες): Ακολουθούν προκαθορισμένες οδηγίες και απαντούν με συγκεκριμένο τρόπο όταν αναγνωρίζουν λέξεις-κλειδιά ή προτροπές.
- Chatbots με μηχανική μάθηση: Χρησιμοποιούν μηχανική μάθηση και μπορούν να προσαρμόζουν τις απαντήσεις τους με βάση τις προτροπές του χρήστη, καθιστώντας τις συνομιλίες πιο φυσικές και ανθρώπινες.
Δείτε επίσεις: Οδηγός: Μηχανική Μάθηση (Machine Learning – ML)
Πλεονεκτήματα των AI chatbots:
- 24/7 διαθεσιμότητα: Δεν χρειάζονται διαλείμματα και μπορούν να εξυπηρετούν συνεχώς.
- Κόστος: Μειώνουν τα κόστη υποστήριξης πελατών ή άλλων αυτοματοποιημένων λειτουργιών.
- Αύξηση παραγωγικότητας: Μπορούν να χειριστούν απλές εργασίες, επιτρέποντας στους υπαλλήλους να εστιάσουν σε πιο σύνθετα καθήκοντα.
- Προσωποποίηση: Μπορούν να προσαρμόζουν τις απαντήσεις τους με βάση τις προτιμήσεις του χρήστη.
Μειονεκτήματα των AI chatbots:
- Περιορισμοί κατανόησης: Εάν δεν έχουν εκπαιδευτεί σωστά ή αν οι ερωτήσεις είναι πολύ περίπλοκες, ενδέχεται να μην παρέχουν ακριβείς απαντήσεις.
- Αντιμετώπιση μη τυποποιημένων καταστάσεων: Μερικές φορές μπορεί να αποτύχουν όταν απαιτείται σύνθετη λογική ή όταν τα δεδομένα που λαμβάνουν δεν είναι τυποποιημένα.
Τι να προσέξετε όταν επιλέγετε δωρεάν AI chatbots
Τα AI chatbots πηγαίνουν πέρα από τον απλό προγραμματισμό βασισμένο σε κανόνες, αφήνοντας το σενάριο και τα δέντρα αποφάσεων και παρέχοντας εξατομικευμένες απαντήσεις σε όλα τα είδη ερωτημάτων. Όταν αποφασίζετε ποιο λογισμικό είναι το καλύτερο για την εταιρεία σας, θα χρειαστεί να αξιολογήσετε τις μοναδικές ανάγκες σας και τις προσδοκίες των πελατών σας, ώστε να εντοπίσετε ποιες δυνατότητες είναι οι πιο σημαντικές.
Μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να εξετάσετε:
- Ευκολία Ενσωμάτωσης: Βεβαιωθείτε ότι το chatbot μπορεί να ενσωματωθεί εύκολα στις υπάρχουσες πλατφόρμες σας, όπως η ιστοσελίδα σας, τα κανάλια κοινωνικών μέσων ή τα συστήματα εξυπηρέτησης πελατών.
- Ποιότητα AI: Ένα chatbot με προηγμένο μοντέλο AI και ισχυρές δυνατότητες NLP (επεξεργασία φυσικής γλώσσας) θα μπορεί να κατανοήσει καλύτερα τις αποχρώσεις της ανθρώπινης γλώσσας, συμπεριλαμβανομένων της αργκό, των περιφερειακών παραλλαγών και των συμφραζομένων.
- Πολυκαναλική λειτουργικότητα: Ελέγξτε εάν το chatbot μπορεί να λειτουργήσει σε πολλαπλά κανάλια, όπως ιστοσελίδες, εφαρμογές μηνυμάτων και πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, διασφαλίζοντας συνεπή απόδοση σε όλα τα σημεία επαφής.
- Κλιμάκωση: Σκεφτείτε εάν το bot μπορεί να κλιμακωθεί με τις ανάγκες της επιχείρησής σας, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί να μεταβείτε σε ένα πληρωμένο πλάνο αργότερα.
- Αναλυτικά στοιχεία και αναφορές: Ένα αξιόπιστο chatbot πρέπει να παρέχει βασικά αναλυτικά στοιχεία για την παρακολούθηση της απόδοσης, των αλληλεπιδράσεων χρηστών και των κοινών ερωτήσεων, βοηθώντας σας να βελτιώσετε την αποτελεσματικότητά του με την πάροδο του χρόνου.
Συμβουλές για την εφαρμογή AI chatbots
Όταν σχεδιάζετε και εφαρμόζετε το νέο σας AI chatbot, είναι σημαντικό να ακολουθήσετε ένα δομημένο πλάνο για να βεβαιωθείτε ότι το bot εξυπηρετεί τις ανάγκες σας και αποδίδει αποτελεσματικά. Ξεκινήστε κοιτώντας εσωτερικά, αναγνωρίζοντας τις μοναδικές απαιτήσεις της επιχείρησής σας και επιλέγοντας ένα chatbot λογισμικό που να ταιριάζει. Θα χρειαστεί επίσης να εκπαιδεύσετε το bot, να δημιουργήσετε την προσωπικότητά του και να διεξάγετε εκτεταμένες δοκιμές πριν το λανσάρετε σε πραγματικές συνθήκες.
Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να διασφαλίσετε ότι καλύπτετε όλες τις ανάγκες σας:
1. Κατανοήστε τους στόχους σας
Η κατανόηση των επιχειρηματικών στόχων σας είναι κρίσιμη για την εφαρμογή ενός AI chatbot, καθώς αυτοί οι στόχοι θα καθορίσουν το σκοπό, τη λειτουργικότητα και τη στρατηγική του bot. Για παράδειγμα, αν ο κύριος στόχος σας είναι η βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών, το chatbot θα πρέπει να σχεδιαστεί ώστε να διαχειρίζεται ένα ευρύ φάσμα ερωτημάτων, να επιλύει κοινά ζητήματα και να μεταφέρει πιο σύνθετες περιπτώσεις σε ανθρώπινους αντιπροσώπους.
2. Δημιουργήστε τους χαιρετισμούς σας
Η δημιουργία αποτελεσματικών χαιρετισμών για το AI bot σας περιλαμβάνει τη ρύθμιση του σωστού τόνου και τη δημιουργία μιας ισχυρής πρώτης εντύπωσης που θα εμπλέξει τους χρήστες από την αρχή. Εξετάστε τη φωνή της επωνυμίας σας – αν είναι πιο επίσημη, φιλική ή casual – και διασφαλίστε ότι ο χαιρετισμός θα το αντικατοπτρίζει.
3. Δημιουργήστε μια προσωπικότητα chatbot
Η προσθήκη προσωπικότητας στο chatbot σας μπορεί να ενισχύσει την εμπειρία χρήστη κάνοντάς την πιο ευχάριστη. Μπορείτε να δώσετε στο bot ένα όνομα, να τοποθετήσετε έναν συγκεκριμένο ρόλο, όπως «βοηθός αγορών» ή «τεχνικός υποστήριξης», ώστε να φαίνεται σαν ένας μέλος της ομάδας.
4. Εκπαιδεύστε το chatbot πριν την κυκλοφορία
Παρέχετε στο chatbot σας ένα ολοκληρωμένο σύνολο δεδομένων, που να περιλαμβάνει αληθινές αλληλεπιδράσεις πελατών, συνήθεις ερωτήσεις και κοινές απορίες. Μόλις ολοκληρωθεί η αρχική εκπαίδευση, κάντε αυστηρές δοκιμές για να εντοπίσετε τυχόν κενά ή προβλήματα.
Τα 11 Καλύτερα Δωρεάν AI Chatbots
1. Freshchat

Το Freshchat λειτουργεί ως μια πλατφόρμα επικοινωνίας πελατών «όλα σε ένα», σχεδιασμένη για να βοηθά τις επιχειρήσεις να αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους μέσω πολλαπλών καναλιών. Το AI-driven chatbot Freddy του Freshchat εκμεταλλεύεται δυνατότητες φυσικής γλώσσας (NLP) και μηχανικής μάθησης για να απαντά σε ερωτήσεις με εξατομικευμένο και ανθρώπινο τρόπο.Κύρια Χαρακτηριστικά:
- Έτοιμα πρότυπα chatbot για διαφορετικά use cases, διευκολύνοντας την ταχεία εγκατάσταση.
- Αυτόματη μεταβίβαση συνομιλιών σε ζωντανούς αντιπροσώπους με ένα κλικ.
- APIs συνομιλίας για σύνδεση του chatbot με άλλες εφαρμογές ή συστήματα.
Πλεονεκτήματα:
- Δεν απαιτείται κώδικας για τη διαμόρφωση των bots.
- Εξαιρετικά προσαρμόσιμο, επιτρέποντας την ενσωμάτωση της εταιρικής ταυτότητας.
- Υψηλή ενσωματωσιμότητα με άλλες πλατφόρμες Freshworks και εκατοντάδες εφαρμογές τρίτων.
Μειονεκτήματα:
- Μπορεί να είναι περίπλοκο στη ρύθμιση για χρήστες που δεν είναι εξοικειωμένοι με εργαλεία AI.
- Ορισμένες λειτουργίες μπορεί να απαιτούν ανώτερο επίπεδο συνδρομής για πλήρη πρόσβαση.
Συνδρομή:
- Δωρεάν βασικό πακέτο διαθέσιμο.
- Premium επιλογές για πιο προηγμένες δυνατότητες μέσω προσαρμοσμένων τιμολογήσεων.
2. ManyChat

Το ManyChat είναι μια cloud-based εφαρμογή που επιτρέπει τη δημιουργία συνομιλιών με chatbots σε κανάλια όπως το Facebook Messenger, το Instagram, το WhatsApp, τα SMS και το email. Το drag-and-drop interface του ManyChat κάνει την κατασκευή chatbot εύκολη, ακόμη και χωρίς εμπειρία κωδικοποίησης.
Κύρια Χαρακτηριστικά:
- Βοηθός AI και έτοιμα templates που επιτρέπουν ακόμη και σε μη τεχνικούς χρήστες να δημιουργήσουν αυτοματισμούς.
- Αυτόματη απάντηση σε σχόλια και αποστολή DM πληροφοριών και προσφορών.
Πλεονεκτήματα:
- Συλλογή email και τηλεφωνικών αριθμών αυτόματα από τους leads.
- Εκ νέου αλληλεπίδραση με leads χωρίς να χρειάζονται ακριβές διαφημιστικές καμπάνιες επαναστόχευσης.
- Αυτοματοποίηση ειδικών προσφορών και διαγωνισμών για αύξηση εσόδων.
Μειονεκτήματα:
- Περιορισμένες δυνατότητες μετάφρασης και υποστήριξης πολλών γλωσσών.
- Εστίαση κυρίως στα social media, αφήνοντας εκτός άλλες πλατφόρμες επικοινωνίας.
Συνδρομή:
- Δωρεάν έκδοση για έως 1.000 επαφές.
- Προσαρμοσμένες τιμές για το πακέτο Elite.
Link: https://manychat.com/
3. Chatinsight.ai

Το ChatInsight είναι ένας βοηθός AI που μπορεί να εκπαιδευτεί με τα δεδομένα της επιχείρησής σας για να ενεργεί ως εικονικός υπάλληλος και να υποστηρίζει την ομάδα σας. Προσφέρει γνώση σχετικά με το περιεχόμενο και αναγνώριση προθέσεων για ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις.
Κύρια Χαρακτηριστικά:
- Προσφέρει άμεσες λύσεις και συνεχείς ενημερώσεις γνώσης για έγκαιρη υποστήριξη.
- Ικανότητα κατηγοριοποίησης αιτημάτων πελατών για καλύτερη στόχευση.
Πλεονεκτήματα:
- Προσαρμόζεται σε συγκεκριμένα δεδομένα από διαφορετικές πηγές.
- Κατανόηση και απάντηση σε πολλές γλώσσες χωρίς πρόσθετη ρύθμιση.
Μειονεκτήματα:
- Δυσκολία στη χρήση λόγω της μη διαισθητικής διεπαφής χρήστη.
- Περιορισμένη προσαρμογή μπορεί να δυσκολέψει την ενσωμάτωση της ταυτότητας της επωνυμίας σας.
Συνδρομή:
- Δωρεάν πακέτο με 5 bots και 250 credits.
- Το πακέτο Enterprise κοστίζει $41,58/μήνα.
Δείτε επισεις: 22 Επαναστατικές Ιστοσελίδες AI που Πρέπει να Δοκιμάσετε
4. Chatfuel

Το Chatfuel προσφέρει no-code chatbots που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πωλήσεις, μάρκετινγκ και πρωτοβουλίες εξυπηρέτησης πελατών. Τα bots του μπορούν να διαχειριστούν ένα ευρύ φάσμα αλληλεπιδράσεων, όπως απαντήσεις σε ερωτήσεις πελατών, προγραμματισμός ραντεβού και επεξεργασία παραγγελιών.
Κύρια Χαρακτηριστικά:
- Ενσωματωμένο ChatGPT, το οποίο αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε έναν ανθρώπινο τρόπο, ενισχύοντας τη συμμετοχή και τις πωλήσεις.
- Ικανότητα τμηματοποίησης κοινού με βάση τις προτιμήσεις για αποστολή στοχευμένων και εξατομικευμένων μηνυμάτων.
- Αυτόματη συλλογή και εξαγωγή στοιχείων επικοινωνίας από Instagram leads.
Πλεονεκτήματα:
- Επίσημος πάροχος API για το WhatsApp, προσφέροντας verified green badge στο WhatsApp.
- Απεριόριστοι πράκτορες για τη διαχείριση μηνυμάτων σε έναν αριθμό WhatsApp, βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση πελατών.
- Αυτόματη αποστολή εξατομικευμένων μηνυμάτων σε πελάτες που εγκαταλείπουν το καλάθι τους.
Μειονεκτήματα:
- Ακριβότερο από αντίστοιχα λογισμικά, ειδικά για τα ανώτερα πακέτα.
- Δεν υπάρχει δυνατότητα αντιγραφής ροών chatbot σε διαφορετικά κανάλια.
- Τα διαθέσιμα templates είναι βασικά, απαιτώντας εκτενή προσαρμογή για μοναδικές ανάγκες επιχείρησης.
Συνδρομή:
- Δωρεάν δοκιμή διαθέσιμη.
- Το πακέτο Enterprise κοστίζει $300/μήνα.
Link: https://chatfuel.com/
5. Botsonic

Το Botsonic είναι μια πλατφόρμα χωρίς κώδικα που επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν AI chatbots για υποστήριξη πελατών, βοήθεια στις αγορές και εκπαίδευση. Χρησιμοποιεί το GPT-4 της OpenAI, μηχανική μάθηση και επεξεργασία φυσικής γλώσσας (NLP), καθιστώντας εύκολο για τους χρήστες να δημιουργούν προσαρμοσμένα chatbots χωρίς τεχνική εξειδίκευση.
Κύρια Χαρακτηριστικά:
- Intelligent Escalation: Αναγνωρίζει πότε ένα πρόβλημα χρειάζεται ανθρώπινη παρέμβαση και μεταφέρει τη συνομιλία ομαλά σε ζωντανό αντιπρόσωπο.
- Πολυγλωσσική υποστήριξη για ερωτήματα σε πάνω από 50 γλώσσες.
- Δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για παρακολούθηση και ανάλυση της απόδοσης του bot.
Πλεονεκτήματα:
- Προσφέρει ενσωματωμένα μέτρα αξιοπιστίας για διασφάλιση της ακεραιότητας των δεδομένων.
- Εύκολη ενσωμάτωση με διάφορους τύπους δεδομένων, όπως άρθρα βοήθειας, περιεχόμενο ιστοσελίδας, PDFs, έγγραφα Word και φύλλα Excel.
- Δυνατότητα να προσαρμόσετε το bot σύμφωνα με την ταυτότητα της επωνυμίας σας.
Μειονεκτήματα:
- Δυσκολεύεται με περίπλοκα ή ασαφή ερωτήματα, συχνά απαιτεί ανθρώπινη παρέμβαση.
- Εστιάζει κυρίως σε πλατφόρμες μηνυμάτων και όχι σε CRM και άλλες επιχειρηματικές εφαρμογές.
- Περιορισμένοι πόροι εκπαίδευσης μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα στη δημιουργία και εφαρμογή bots.
Συνδρομή:
- Δωρεάν δοκιμή διαθέσιμη.
Για το πακέτο - Enterprise πρέπει να επικοινωνήσετε απευθείας για προσφορά.
Link: https://chatfuel.com/
6. Watson Assistant (IBM)

Το Watson Assistant της IBM είναι μια υπηρεσία chatbot που χρησιμοποιεί conversational AI για να βοηθήσει τις οργανώσεις να μειώσουν τον χρόνο εξυπηρέτησης πελατών. Παρέχει υποστήριξη σε κοινές ερωτήσεις, προσφέρει διαδραστικές απαντήσεις μέσω κειμένου και παρέχει συνδέσμους σε συγκεκριμένες σελίδες.
Κύρια Χαρακτηριστικά:
- Large Language Models (LLMs) και υποστήριξη NLP για καλύτερη κατανόηση του συμφραζομένου κάθε συνομιλίας.
- Αυτομάθηση από προηγούμενες αλληλεπιδράσεις για βελτίωση της ροής της συνομιλίας.
- Retrieval-augmented Generation (RAG) για τη δημιουργία ακριβών και σχετικών απαντήσεων βασισμένων στη βάση γνώσεων της εταιρείας.
Πλεονεκτήματα:
- Drag-and-drop δημιουργός συνομιλιών και έτοιμα templates για εύκολη χρήση.
- Ισχυρή ενσωμάτωση με άλλα επιχειρηματικά συστήματα και εφαρμογές τρίτων.
- Δυνατότητα ομαδοποίησης των αρχείων καταγραφής συνομιλιών, διευκολύνοντας την ανάλυση των ενεργειών των πελατών.
Μειονεκτήματα:
- Τα templates είναι βασικά και δυσκολεύουν την προσαρμογή σε εξειδικευμένες ανάγκες.
- Απότομη καμπύλη εκμάθησης, ειδικά για μη τεχνικούς χρήστες.
- Περιορισμένη τεκμηρίωση μπορεί να δυσκολέψει την αρχική εγκατάσταση.
Συνδρομή:
- Το πλάνο Lite είναι δωρεάν.
- Για το πακέτο Enterprise απαιτείται επικοινωνία με την IBM για προσφορά.
Link:https://www.ibm.com/products/watsonx-assistant
7. PandoraBots

Το PandoraBots είναι μια εταιρεία που επικεντρώνεται στην AI και προσφέρει μια υπηρεσία κατασκευής και φιλοξενίας chatbots. Επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν εικονικούς πράκτορες που μπορούν να έχουν συνομιλίες μέσω κειμένου ή φωνής με πελάτες.
Κύρια Χαρακτηριστικά:
- Υποστήριξη Speech-to-Text και Text-to-Speech, επιτρέποντας συνομιλίες με φωνή ή κείμενο.
- Δωρεάν και ανοιχτές βιβλιοθήκες Small Talk για μείωση των χειροκίνητων εργασιών.
- Προσωποποιημένοι και διαδραστικοί χαρακτήρες που δημιουργούν μια ζωντανή και εξατομικευμένη εμπειρία πελατών.
Πλεονεκτήματα:
- Η πλατφόρμα ανοιχτών προτύπων επιτρέπει στους χρήστες να κατέχουν και να κατεβάζουν τον κώδικά τους.
- Πολυγλωσσική υποστήριξη, με δυνατότητα συγγραφής AIML scripts σε οποιαδήποτε φυσική γλώσσα.
- Αντίληψη συμφραζομένων για παροχή σχετικών απαντήσεων.
Μειονεκτήματα:
- Δεν υποστηρίζει μηχανική μάθηση όπως άλλα παρόμοια λογισμικά.
- Περιορισμένες ενσωματώσεις και δυσκολία στη σύνδεση με περίπλοκα συστήματα.
- Περιορισμένη δυνατότητα κλιμάκωσης πολύπλοκων ζητημάτων σε ανθρώπινους πράκτορες.
Συνδρομή:
- Το πλάνο Sandbox είναι δωρεάν.
- Για το πακέτο Enterprise απαιτείται επικοινωνία με την PandoraBots για προσφορά.
8. Landbot

Το Landbot είναι μια πλατφόρμα chatbot χωρίς κώδικα που βοηθά τις επιχειρήσεις να δημιουργούν μοναδικές συνομιλιακές εμπειρίες. Οι bots του χρησιμοποιούνται από ομάδες μάρκετινγκ, πωλήσεων και υποστήριξης για να αυτοματοποιούν τις συνομιλίες, να δημιουργούν leads και να παρέχουν βοήθεια.
Κύρια Χαρακτηριστικά:
- No-code visual builder για τη δημιουργία αυτοματοποιημένων ροών με λογική υπό όρους και σύνθετους τύπους.
- Έτοιμα templates και reusable bricks για γρήγορη δημιουργία bots.
- Λογική υπό όρους για τη δημιουργία διαφορετικών μονοπατιών βασισμένων στην είσοδο του χρήστη.
Πλεονεκτήματα:
- Προηγμένα chatbot analytics για εύκολη παρακολούθηση των στόχων και της απόδοσης.
- Ενιαίο inbox για διαχείριση συνομιλιών από διαφορετικούς πράκτορες.
- Δωρεάν περιβάλλον δοκιμών για να τεστάρετε το WhatsApp bot σας.
Μειονεκτήματα:
- Δύσκολο να οργανώσετε και να παρακολουθείτε συνομιλίες στο ομαδικό inbox.
- Δεν υπάρχει διαθέσιμη εφαρμογή για κινητά.
- Περιορισμένος αριθμός συνομιλιών με AI σε όλα τα πλάνα· μετά την εξάντλησή τους, κάθε συνομιλία γίνεται ακριβή.
Συνδρομή:
- Το πλάνο Sandbox είναι δωρεάν και περιλαμβάνει 1 θέση και 100 συνομιλίες.
- Το πακέτο Business κοστίζει $450/μήνα.
Link: https://landbot.io/
9. HubSpot Chatbot

Το δωρεάν εργαλείο δημιουργίας chatbot της HubSpot σας επιτρέπει να αυτοματοποιείτε και να κλιμακώνετε συνομιλίες ιστοσελίδας, βοηθώντας στην προσέλκυση leads, στον προγραμματισμό ραντεβού και στη δημιουργία αιτημάτων υποστήριξης.
Κύρια Χαρακτηριστικά:
- Προ-χτισμένα templates και εύχρηστος δημιουργός chatbot για έναρξη χωρίς ανάγκη κωδικοποίησης.
- Αυτόματη μεταβίβαση συνομιλιών σε ανθρώπινους αντιπροσώπους όταν απαιτείται κλιμάκωση.
- Σύνδεση μεταξύ του chatbot και του CRM για προσαρμογή των συνομιλιών.
Πλεονεκτήματα:
- Ικανότητα να προσελκύει leads, να προγραμματίζει συναντήσεις και να απαντά σε κοινές ερωτήσεις πελατών.
- Εξατομίκευση των συνομιλιών βάσει πληροφοριών CRM.
- Δυνατότητα χρήσης της βάσης γνώσεων ή ενός URL ιστοσελίδας για να διαχειρίζεται ερωτήσεις.
Μειονεκτήματα:
- Η διεπαφή είναι βασική και μπορεί να περιορίσει χρήστες με πιο προχωρημένες ανάγκες.
- Δυσκολία στη διαχείριση σύνθετων ερωτημάτων.
- Περιορισμένες δυνατότητες αναφοράς και ανάλυσης.
Συνδρομή:
Το εργαλείο δημιουργίας chatbot της HubSpot είναι δωρεάν.
Δείτε επισεις: 22 Επαναστατικές Ιστοσελίδες AI που Πρέπει να Δοκιμάσετε
10. FlowXO

Το FlowXO είναι μια πλατφόρμα αυτοματοποίησης chatbot που χρησιμοποιεί AI για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να δημιουργούν εικονικούς βοηθούς που μπορούν να επικοινωνούν σε μια πληθώρα πλατφορμών. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για υποστήριξη πελατών, απάντηση ερωτήσεων, και παραγωγή leads.
Κύρια Χαρακτηριστικά:
- Αυτοματοποιημένες ροές εργασιών που μπορούν να αναπτυχθούν σε οποιοδήποτε στάδιο της συνομιλίας, βοηθώντας στην εκτέλεση διαφόρων εργασιών.
- Επιλογές πολλαπλών επιλογών που μειώνουν τη χειροκίνητη προσπάθεια των χρηστών, επιτρέποντάς τους να απαντούν με ένα κλικ.
- Δυνατότητα προσωποποίησης, όπως αστεία σχόλια ή ενημερώσεις ειδήσεων, που διευκολύνουν τις πιο «ανθρώπινες» συνομιλίες.
Πλεονεκτήματα:
- Δυνατότητα αποδοχής πληρωμών μέσα στις συνομιλίες.
- Προ-φιλτράρισμα των δεδομένων πελατών, κάτι που σημαίνει ότι τα leads που εισέρχονται θα έχουν καλύτερη ποιότητα.
- Ομαλή μεταβίβαση συνομιλιών σε ζωντανούς πράκτορες, καθώς η ιστορία της συνομιλίας εμφανίζεται στο ίδιο παράθυρο.
Μειονεκτήματα:
- Η δημιουργία προτροπών και η επεξεργασία αποτελεσμάτων μπορεί να είναι περίπλοκη και δύσκολη στην εκμάθηση.
- Χρειάζονται πολλές ενσωματώσεις τρίτων για να αντιστοιχούν στις δυνατότητες άλλων παρόμοιων λογισμικών.
- Δεν υπάρχει δυνατότητα τμηματοποίησης πελατών με βάση τις προτιμήσεις ή τη συμπεριφορά, κάτι που περιορίζει τις δυνατότητες στοχευμένων μηνυμάτων.
Συνδρομή:
- Το πλάνο Free Forever προσφέρει βασικές λειτουργίες.
- Το πακέτο Standard ξεκινάει από $25/μήνα.
Link: https://flowxo.com/
11. Tidio

Το Tidio’s Lyro AI bot χρησιμοποιεί επεξεργασία φυσικής γλώσσας (NLP) και μηχανική μάθηση για να απαντά στις ερωτήσεις των πελατών και να εκτελεί καθήκοντα. Σχεδιάστηκε για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, παρέχοντας ποιοτική εξυπηρέτηση πελατών και είναι διαθέσιμο σε πολλές πλατφόρμες και γλώσσες.
Κύρια Χαρακτηριστικά:
- Το εργαλείο Tasks σας επιτρέπει να δημιουργείτε δικές σας απαντήσεις για συγκεκριμένες ερωτήσεις, τις οποίες θα χρησιμοποιεί το Lyro αντί για τις προεπιλεγμένες απαντήσεις του.
- Η λειτουργία Playground δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να ελέγχουν τις γνώσεις του Lyro σε ένα δοκιμαστικό περιβάλλον, εισάγοντας δικές τους ερωτήσεις ή επιλέγοντας παραδείγματα.
- Ο ιστοσελίδας scraper εξάγει αυτόματα δεδομένα από την ιστοσελίδα σας για να δημιουργήσει τη βάση γνώσεων του Lyro.
Πλεονεκτήματα:
- Ειδοποιεί ζωντανούς πράκτορες όταν οι πελάτες θέλουν να μιλήσουν με πραγματικό άτομο, διευκολύνοντας τις απρόσκοπτες εμπειρίες.
- Μπορείτε να διαμορφώσετε το Lyro ώστε να ακολουθεί τις οδηγίες της επωνυμίας σας, προσαρμόζοντας τη συμπεριφορά και τη βάση γνώσεων του AI.
- Χρησιμοποιεί τις βέλτιστες πρακτικές για την ασφάλεια δεδομένων και την αποθήκευσή τους, διασφαλίζοντας ότι οι πληροφορίες σας είναι πάντα ασφαλείς.
Μειονεκτήματα:
- Οι κριτικές χρηστών αναφέρουν ότι η ομάδα υποστήριξης πελατών μπορεί να είναι αργή στις απαντήσεις όταν χρειάζεται βοήθεια.
- Συχνά δυσκολεύεται να διαχειριστεί περίπλοκα ή ασαφή αιτήματα, με αποτέλεσμα να απαιτείται χειροκίνητη παρέμβαση.
- Το δωρεάν πακέτο είναι εξαιρετικά περιορισμένο και πιθανότατα θα χρειαστεί να αναβαθμιστείτε σε πληρωμένο πλάνο εάν χρησιμοποιηθεί μακροπρόθεσμα.
Συνδρομή:
- Το δωρεάν πακέτο περιλαμβάνει 50 συνομιλίες με Lyro.
- Το πλάνο Lyro AI ξεκινάει από $39/μήνα.
Συμπέρασμα
Τα δωρεάν AI chatbots αποτελούν εξαιρετική επιλογή για επιχειρήσεις που αναζητούν οικονομικές λύσεις για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών, την αύξηση των πωλήσεων και τη δημιουργία leads. Ενώ τα δωρεάν πακέτα προσφέρουν πολλές βασικές δυνατότητες, ενδέχεται να υπάρχουν περιορισμοί που απαιτούν αναβάθμιση σε πληρωμένα πλάνα καθώς η επιχείρησή σας μεγαλώνει ή εάν χρειάζεστε πιο προηγμένες λειτουργίες.
Η επιλογή του σωστού AI chatbot για την επιχείρησή σας εξαρτάται από τις μοναδικές σας ανάγκες. Για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, εργαλεία όπως το Freshchat, το ManyChat, και το Tidio προσφέρουν εξαιρετικές δωρεάν δυνατότητες, ενώ τα εργαλεία όπως το Chatfuel και το FlowXO μπορεί να είναι πιο κατάλληλα για μεγαλύτερες επιχειρήσεις με περισσότερες απαιτήσεις.
Με την κατάλληλη επιλογή, το AI chatbot μπορεί να γίνει το απόλυτο εργαλείο για την κλιμάκωση των πελατειακών αλληλεπιδράσεών σας και τη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών σας.