Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, οι “μικροιστοσελίδες” γνώριζαν μεγάλη άνθηση, δημιουργώντας εκατομμυριούχους σχεδόν μέσα σε μία νύχτα. Αυτό οφειλόταν στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσε το Google SEO εκείνη την εποχή. Η φόρμουλα ήταν απλή:
- Εντοπισμός μιας παραμελημένης αγοράς μέσω έρευνας λέξεων-κλειδιών.
- Δημιουργία μιας μικροιστοσελίδας με υψηλή πυκνότητα λέξεων-κλειδιών για αυτήν την αγορά.
- Χρήση αυτής της ιστοσελίδας για την κατεύθυνση επισκεψιμότητας σε ένα προϊόν (π.χ., ένα ebook).
- Επανάληψη της ίδιας διαδικασίας σε διαφορετικές αγορές και λέξεις-κλειδιά.
Όμως, το 2011, με την ενημέρωση Google Panda, όλα αυτά άλλαξαν. Η μέθοδος “μικροιστοσελίδα εκατομμυριούχος” εξαλείφθηκε, και από τότε, ανεξάρτητα από το τι λένε οι επαγγελματίες SEO, το SEO δεν έχει πια την ίδια σημασία.
Δείτε επίσεις: Στρατηγικές Bidding: Βασικό Στοιχείο Επιτυχία στο Google Ads
Πώς Είναι το SEO Σήμερα
Σήμερα, ο ρόλος του SEO έχει μειωθεί σε σχέση με το παρελθόν, αλλά εξακολουθεί να έχει σημασία. Κατανοώντας πώς λειτουργεί το SEO στη σημερινή εποχή, μπορείτε να αποκτήσετε σημαντικό πλεονέκτημα.
Η Google συνεχίζει να κυκλοφορεί νέες ενημερώσεις, όπως η Google Hummingbird το 2013, που καθιστούν τις παραδοσιακές τεχνικές SEO λιγότερο αποτελεσματικές. Το σύστημα αναζήτησης της Google έχει γίνει τόσο εξελιγμένο που μπορεί να αναλύει τη σημασία των λέξεων και των ερωτήσεων που οι χρήστες πληκτρολογούν στη μπάρα αναζήτησης. Αυτή η ανάλυση επιτρέπει στη Google να εμφανίζει τη σελίδα σας για αναζητήσεις που μπορεί να μην περιλαμβάνουν καν τις λέξεις-κλειδιά σας.
Δείτε επίσεις: Αλγόριθμος Hummingbird: Η Εξέλιξη του SEO από τη Google
Οι Τρεις Μεγάλες Αλλαγές στο SEO
1. Η Αρχή της Αυθεντίας Προηγείται του SEO
Ο PageRank δεν έχει εξαφανιστεί, αλλά από τον κύριο παράγοντα για την κατάταξή σας έχει μετατραπεί σε έναν από τους πάνω από 200 παράγοντες που εξετάζει ο αλγόριθμος Hummingbird. Σήμερα, η Google δίνει έμφαση σε παράγοντες όπως:
- Εισερχόμενοι και εξερχόμενοι σύνδεσμοι.
- Κοινοποιήσεις στα social media.
- Ποιότητα περιεχομένου.
- Σχεδίαση και χρηστικότητα του ιστότοπου.
Όλοι αυτοί οι παράγοντες μετρούν τη “φωνή σας” ως αυθεντία στον τομέα σας. Αν δεν έχετε σελίδα με βελτιστοποιημένο SEO, ήδη μένετε πίσω.
2. Η Τοποθέτηση των Λέξεων-Κλειδιών Είναι Σημαντικότερη από τη Συχνότητα
Οι λέξεις-κλειδιά εξακολουθούν να έχουν σημασία, αλλά με έναν διαφορετικό τρόπο. Είναι σημαντικό οι λέξεις-κλειδιά να εμφανίζονται σε:
- Τίτλους σελίδων.
- URLs.
- Υποκεφαλίδες.
- Περιγραφές εικόνων.
- Meta περιγραφές.
Ωστόσο, η συχνότητα επανάληψης των λέξεων-κλειδιών δεν είναι πλέον απαραίτητη. Σήμερα, το να “γεμίζετε” το κείμενο με λέξεις-κλειδιά υποβαθμίζει την ποιότητα του περιεχομένου και δεν αποδίδει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
3. Αναζήτηση Σημασιολογίας Αντί για Λέξεις-Κλειδιά
Η σημασιολογική αναζήτηση είναι η νέα εποχή του SEO. Αντί να βασίζεται μόνο στις λέξεις-κλειδιά, η Google μπορεί να κατανοεί τη σημασία πίσω από τις λέξεις σας και να εντοπίζει σχετικό περιεχόμενο.
Παράδειγμα:
Αν έχετε μια ιστοσελίδα για ένα “οργανικό καφέ” στο Williamsburg, αλλά δεν χρησιμοποιείτε τη φράση “φθηνός καφές” (για να μην φανεί ότι προσφέρετε κάτι φθηνό), η Google μπορεί να καταλάβει ότι το προϊόν σας είναι προσιτό λόγω των τιμών που αναφέρετε. Έτσι, κάποιος που αναζητά “οργανικός, φθηνός καφές στο Williamsburg” μπορεί να βρει τη σελίδα σας, ακόμα κι αν αυτή η φράση δεν αναφέρεται στο περιεχόμενό σας.
Δείτε επίσεις: RankBrain: Ο Αλγόριθμος Τεχνητής Νοημοσύνης της Google
Το Μέλλον του SEO
Οι λέξεις-κλειδιά δεν θα εξαφανιστούν σύντομα, αλλά το SEO όπως το γνωρίζουμε ενδέχεται να αλλάξει δραματικά. Η Google εργάζεται για να περιορίσει τις προσπάθειες “παιχνιδιού” του συστήματος αναζήτησης, προτιμώντας να αξιολογεί τη συνολική αυθεντία της σελίδας σας.
Κάποια στιγμή, το semantic search (σημασιολογική αναζήτηση) μπορεί να γίνει τόσο ισχυρό που οι λέξεις-κλειδιά δεν θα είναι απαραίτητες, και η κατάταξή σας θα εξαρτάται αποκλειστικά από άλλους παράγοντες, όπως η ποιότητα του περιεχομένου, τα backlinks, και η εμπειρία χρήστη.
Συμπέρασμα
Παρόλο που οι λέξεις-κλειδιά εξακολουθούν να έχουν σημασία, ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιούνται έχει αλλάξει δραματικά. Οι παραδοσιακές πρακτικές, όπως η υπερβολική χρήση λέξεων-κλειδιών, είναι πλέον παρωχημένες. Αντίθετα, η ποιότητα του περιεχομένου, η αυθεντία και η σημασιολογική συνάφεια έχουν καταστεί οι πιο σημαντικοί παράγοντες για την επιτυχία του SEO.
Αν θέλετε να προσαρμόσετε την στρατηγική SEO σας στις νέες απαιτήσεις, η Webion μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε ένα ισχυρό και ενημερωμένο πλάνο SEO που ταιριάζει στις ανάγκες της επιχείρησής σας! 🚀
Πηγές
neilpatel.com – How Much Do Keywords Still Matter?
surferseo.com- Do Keywords Still Matter For SEO?
exults.com – How Keywords Influence SEO Ranking In 2024